SLA Monitor

Achtergrond


Swissport International levert Aviation Services op een groot aantal vliegvelden op alle continenten. Voor elk station en voor elke klant (meer dan 600 vliegmaatschappijen) zijn er uitgebreide prestatiecontracten waarin de service levels staan gedefinieerd. Om te controleren of aan de afspraken wordt voldaan, was er behoefte aan een volledig flexibel systeem waarin honderden KPI's kunnen worden bijgehouden, gemeten en vergeleken met de afgesproken targets.

Oplossing


De oorspronkelijke business intelligence oplossing werd in 2007 opgeleverd en voldeed ruim aan alle eisen van Swissport. Managers op verschillende hiërarchische lagen kregen met één druk op een knop beschikking over gepersonaliseerde rapportages, waarin voor hen relevante bedrijfsprestaties direct en overzichtelijk werden gepresenteerd.

Het systeem draait nog steeds, zij het in een nieuwe configuratie waarbij het nu een belangrijke rol speelt bij monitoren van de kosteneffectiviteit van de dienstverlening. Door de flexibele bouw was het hergebruik van de oorspronkelijke oplossing een bijzonder kleine (en snelle) ingreep.

Resultaat


De SLA Monitor wordt al jarenlang gebruikt op 180 stations wereldwijd. In 2007 heeft Swissport de prestigieuze prijs “Best Global Aviation ground Services Company” ontvangen.

Uw Service Level Management professionaliseren?

Wij horen graag waar we je mee kunnen helpen..

U kunt ons makkelijk bellen: +31 10 2400934. Of stuur ons een e-mail.

Andere cases van CS