Market Intelligence Tool

Achtergrond


Swissport Cargo Services, onderdeel van 's werelds grootste luchtvaartafhandelingsbedrijf Swissport, verzorgt de afhandeling van luchtvracht voor ongeveer 300 klanten op zo'n 90 vliegvelden wereldwijd. Deze markt kenmerkt zich door hoge volumes, lage marges en grote zakelijke onzekerheid. Om succesvol te kunnen opereren in deze markt is het essentieel om op ieder moment het eigen marktaandeel en dat van de concurrenten binnen een vliegveld of regio zo goed mogelijk in kaart te hebben.

Oplossing


We hebben een datawarehouse oplossing bedacht waarbij we gebruik maken van interne applicaties om de tool zoveel mogelijk te vullen. Voor de ontbrekende gegevens wordt lokale know-how gebruikt. Om de nauwkeurigheid van de gedetailleerde input te garanderen, wordt de geconsolideerde data constant vergeleken met data van externe bronnen. Indien er afwijkingen zijn, wordt de gebruiker automatisch gewaarschuwd.

Resultaat


Het resultaat is een gebruiksvriendelijke tool waarmee lokale input wordt geminimaliseerd en nauwkeurige resultaten (in de vorm van rapportages) worden gemaximaliseerd. Deze Market Intelligence Tool genereert grote waarde voor de klant en wordt op alle niveaus ingezet. Het helpt managers om de business en de markt beter te begrijpen waardoor ze beter en sneller kunnen beslissen.

Nieuwsgierig naar onze Decision Support Systemen?

Wij horen graag waar we je mee kunnen helpen..

U kunt ons makkelijk bellen: +31 10 2400934. Of stuur ons een e-mail.

Andere cases van CS